Transparant en eerlijk
Het bijstaan van slachtoffers gebeurt altijd op een eerlijke, transparante en betrokken manier. Die noemen we onze unieke persoonlijke aanpak. Slachtoffers zijn geen nummer of manier om geld te verdienen, maar zijn mensen die iets vervelends hebben meegemaakt. En daarvoor maximaal gecompenseerd moeten worden. Tijdens het proces zijn we voor onze cliënten altijd bereikbaar. Over de zaak, maar soms ook als luisterend oor. En zien we dat er verdere hulp nodig is, zullen we dat adviseren of zelfs mee helpen zoeken zodat we kunnen bijdragen aan het herstel. Waar andere letselschadebureaus vaak zaken telefonisch of per e-mail afhandelen, komen wij altijd eerst bij u thuis. Dat vinden we belangrijk.
Ervaring en advies
Wij geven beleidsadvies aan overheden om de veiligheid in verkeer en de openbare ruimte te verbeteren. Met al onze kennis en ervaring van de afgelopen jaren, kunnen we inzicht bieden in belangrijke aanpassingen die ongevallen in de toekomst kunnen voorkomen. Denk aan het aanpassen van verkeersregels of kruispunten, aanleggen van nieuwe paden of verminderen van snelheden. In de openbare ruimte kunnen we adviseren over het onderhoud aan bijvoorbeeld voetpaden, bomen en speeltuinen. Na het afronden van elk dossier bekijken we of we kunnen leren van wat is voorgevallen. En als dat het geval is, doen we een goed onderbouwd advies aan de betreffende instantie. Dit is deel van onze service en zorgt hopelijk voor minder ongelukken in de toekomst.
Bewustwording creëren
Bewustwording creëren door meer informatie en educatie te geven over het belang van verkeersveiligheid of veilige bedrijvigheid. Hiervoor werken we samen met de branche en dragen we bij aan de nodige campagnes, workshops en trainingen. Hier betrekken we in de toekomst ook verzekeringsmaatschappijen en andere organisaties bij zoals de politie, bouwend Nederland en verkeersveiligheidsinstellingen. Daarnaast willen we met educatie eveneens bereiken dat de kwetsbare groepen in de samenleving worden geholpen beter hun rechten te begrijpen.
Goede doelen
Bijdragen aan een goed doel met maatschappelijke impact is voor Randstadjurist belangrijk. Elk jaar kiezen de medewerkers een doel die bijdraagt aan duurzaamheid en/of een sociale impact heeft op de samenleving. Aan dit doel wordt bijgedragen door bijvoorbeeld een financiële donatie of we zorgen dat we met het team de handen uit de mouwen steken en daadwerkelijk meehelpen waar we kunnen. Een samenleving is samen leven. En daar hebben ook wij een rol in te spelen.
Onze gedragscode
Onze interne organisatie is eveneens onderworpen aan de principes van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze kantoorrichtlijnen zijn bijvoorbeeld een belangrijk instrument hoe Randstadjurist als organisatie werkt. Deze richtlijnen zijn opgenomen in onze gedragscode en zijn de interne leidraad voor elk teamlid dat voor of met ons samenwerkt. Denk hierbij aan ethische richtlijnen, duurzaamheid en duurzame ontwikkeling, diversiteit en inclusie, maatschappelijke betrokkenheid, transparantie, rechtvaardigheid, integriteit, klantgerichtheid, respect voor onze cliënten en andere stakeholders, preventie van agressie, discriminatie en seksuele intimidatie en onze compliance met wet- en regelgeving.